Alla inlägg den 5 november 2016

Av spira-podenco - 5 november 2016 10:36


Vår första månad tillsammans har passerat och bandet mellan mig och Spira knyts allt starkare..


..men så är det ju också -Spira & Jag- tillsammans i både vått och torrt. *smile*

(Trodde att Spira skulle vägra regniga dagar, men icke! Vi njuter! Det bästa med regnet dock, är handduken som väntar där inne.)


Att Spira gillar att tugga på i stort sett allt, är en av de saker vi jobbar mest på.. Och även om hon fortfarande tar saker hon inte får, så måste jag ändå berömma mitt hjärta, då hon blir bättre och bättre på att ta sina egna saker. Utan att överdriva har hon säkert ett tjugotal olika grejer att välja på, men grisen är den som hon gillar bäst..


När man får hem sin valp, vanligtvis som betydligt yngre än ett halvår gamla, är det viktigt att lära den att människohanden är snäll och vill gott.. något som Spira saknat i sin uppväxt på hundhemmet i Spanien. Inte för att hon har blivit skadad på något vis (!) men att kela är också något vi tränar på.. Och i morse låg hon faktiskt i mitt knä för första gången. Avslappnad med njutning, helt utan obehag!

(Bilden visar dock när hon "bara" har sökt sig nära, då kameran var utom räckhåll under tiden som hon låg i mitt knä..)


Varje dag händer det något nytt och varje dag ser jag hur min lilla Spira blir mer och mer trygg i sig själv och med sin plats vid min sida.

Att Spira var rädd för mörker, till exempel, är bara ett minne blott, då vi har bekämpat mörkrets "monster" genom att vara på olika rastgårdar utan större belysning.

Med andra ord.. det tar sig! *smile*

Need to Translate?

Besöksstatistik

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sidomenyn uppdaterad

 

 

 

Träning utomhus..

 

 

 

                 

 

 

Tryck på bilden för att, via länk, komma till organisationen som hjälpte min Spira att komma till

mig i Sverige..

 

                 

 

Skriv till oss..?!

0 besvarade frågor

Att sova som en Spira

Arkiv

Tillit och förtroende..

 

 

 

 

Lämna tassavtryck?

Nyfikenhet och lojalitet..

 

 

 

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards