Alla inlägg den 26 november 2016

Av spira-podenco - 26 november 2016 14:08


Skrev om träning i förra inlägget.. så jag förmodar att detta kan anses som en fortsättning.. eftersom vi idag kommit på något nytt..?!

- Eller ja, nytt är kanske att ta i, men för Spira och mig är det nytt. Jag ger dig ett foto, av det som fick mig att ta steget till några nya övningar till våra promenader..

- Spira i fönsterkarmen?!!

Att Spira är smidig, har varit klart för mig redan sedan dag två.. Att hon är snabb, kan vem som helst förstå..?! Att hon älskar att äta, är en klar fördel när det gäller "lätt belöning".. (även om baksidan är att det inte alltid är ätbara saker som tuggas på.. Men det är något helt annat, som vi tar en annan gång..)

Kombinerar man alla dessa färdigheter som Spira besitter, med hennes iQ och hennes förmåga "lättlärd" så har vi en hund som kan göra vad som helst, obegränsad, helt utan hinder..

- Och det är så COOLT!! *smile*

Kanske inte helt ultimat att ha en hund med en mankhöjd på 57cm, som går upp och ställer sig i fönsterkarmen, som om hon var en liten katt..?! Men fatta vilka möjligheter!!

- Om ni inte förstått det tidigare, så är jag en sån där, som ofta blir beskylld för att vara "en positiv person".. så ja, Spiras många galna upptåg, ser jag som möjligheter och utmaningar.. och jag älskar det!!

Men nu tappade jag nog tråden..?! Skulle ju berätta om de nya övningarna utomhus!!

Att hoppa upp på bänkar, större stenar, låga murar, mm..
1. Komma upp.
2. Stå stilla, alternativ sitta ner.
3. Gå balansgång, eller hoppa ner.

Det tog ungefär en halv minut för Spira att förstå vad jag ville, när vi stod vid en stor stenbumling som jag ville att hon skulle hoppa upp på. Jag gav henne kommando för att hoppa upp. Hon gick ett varv. Ställde sig upp på bakbenen, med framtassarna på stenen. Fick gott och beröm. Jag sa kommandot igen och POWE! så var hon uppe. Hon fick godis igen och POWE! hon hade knäckt koden!

Sedan var det lätt (om det ens kunde vara lättare än första gången?!) Bänkar i olika utföranden, breda rabattkanter, stora stenar, mm, mm.. Hur lätt som helst. Jag fick henne till och med att hoppa ner, ut över ett ryggstöd på en bänk..?! Efter bara några minuter med de nya övningarna..

- Jag älskar min hund !!

Need to Translate?

Besöksstatistik

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sidomenyn uppdaterad

 

 

 

Träning utomhus..

 

 

 

                 

 

 

Tryck på bilden för att, via länk, komma till organisationen som hjälpte min Spira att komma till

mig i Sverige..

 

                 

 

Skriv till oss..?!

0 besvarade frågor

Att sova som en Spira

Arkiv

Tillit och förtroende..

 

 

 

 

Lämna tassavtryck?

Nyfikenhet och lojalitet..

 

 

 

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards