Alla inlägg den 20 november 2016

Av spira-podenco - 20 november 2016 23:53


Igår var det kalas hemma för mellangrabben, med gående bord för gästerna.. En utmaning som heter duga för vårt lilla matvrak, som mer än gärna ställer sig upp mot diskbänken i både tid och otid..

Idag har det också varit kalas, men hos någon annan.. Även där gående bord med en massa väldoftande mat..

Spira har varit med på middagsbjudningar tidigare, men att ha hemmet fullt med gäster var något nytt..

Jag skulle kunna ha tänkt mig en viss ritual med Spira, inför varje gäst som kom in genom dörren.. men eftersom Spira varken skäller, hoppar, eller gör någon stor affär av att det kommer någon, brydde jag mig inte om det. Spira hälsade glatt på de gäster hon hann med och allting kändes bra!

Gällande maten som stod uppställd på köksbänken, skulle jag ha kunnat tänka mig att hålla Spira liggandes plats någon stans, men eftersom vi var så många personer runt omkring och eftersom Spira faktiskt höll sig i skinnet, så skippade jag det också..

Jag erkänner att jag var aningen orolig över hur Spira skulle kunna klara av utmaningen med ätande gäster i soffan.. och jag skulle kunnat ha tänkt att hålla Spira borta, under tiden som vi åt.. Men eftersom det var lite trångt vid bordet och Spira verkade inse problematiken med att lyckas komma åt något, så brydde jag mig inte om det heller!

Gästerna kom.. Gästerna åt.. Gästerna gick.. Och kvar blev vi i familjen, stolta över att vår matglada pälskling faktiskt hade klarat ett helt kalas utan några som helst problem!!

Kalaset som vi var på idag, gick över all förväntning!! Det var tredje gången som Spira var med på en middagsbjudning.. och med hjälp av en filt hemifrån, som jag lade ut på golvet bakom min stol, låg hon som ett litet ljus hela middagen igenom. Helt utan protester, lugnt och tryggt. Jag kunde till och med gå och hämta mer mat, utan att hon reste på sig!

Jag skulle kunna sätta upp hur många mål som helst, men valde bara precis de viktigaste.. vilket resulterade i världsklass, då Spira klarade av båda kalasen och båda utmaningarna galant!!
1. Att inte sno någon mat.
2. Att ligga stilla och behålla lugnet.

-Så ja, ni kanske kan förstå hur stolt jag är över min hund?!

Här är en bild från igår, när jag och Spira var ute på en snabbpromenad strax innan gästerna kom..

Need to Translate?

Besöksstatistik

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sidomenyn uppdaterad

 

 

 

Träning utomhus..

 

 

 

                 

 

 

Tryck på bilden för att, via länk, komma till organisationen som hjälpte min Spira att komma till

mig i Sverige..

 

                 

 

Skriv till oss..?!

0 besvarade frågor

Att sova som en Spira

Arkiv

Tillit och förtroende..

 

 

 

 

Lämna tassavtryck?

Nyfikenhet och lojalitet..

 

 

 

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards