Direktlänk till inlägg 15 november 2016

Ett uppdatering i mörker.. Spira vaktar.

Av spira-podenco - 15 november 2016 21:14


Just nu, i skrivandes stund, sitter jag mitt i en becksvart hundrastgård och tittar på ett lysande rosa halsband röra sig över gräsmattan.

Jag och Spira tränar mörker (att inte vara rädd) och jag måste säga att hon är fantastiskt modig, min lilla pälskling!!

Precis som Spira, har jag också en lampa på mig, så att vi kan hålla koll på varandra.. Rätt ska vara rätt, tänker jag.. och dessutom så kan jag "gömma mig" väldigt nära, bara genom att hålla för lampan.

Roligt att se hur duktig hon är på att hålla koll på mig.. (något som andra hundägare nämnt för mig tidigare, men som jag då inte själv lagt märke till pga. andra hundar och samtal med deras förare..)

Hur som helst.. Då och då kommer det en cyklist eller någon gåendes på cykelbanan utanför rastgården och Spira är fantastisk på att varna genom att morra tyst. Hon morrar och kommer och sätter sig intill mig och det räcker med att jag uppmärksammar "faran" genom att bekräfta hennes varning med "jag ser" så blir hon tyst.

Från att ha varit rädd för att gå ut, efter mörkret har lagt sig, vågar nu Spira, efter många kvällars träning, att gå "ensam" (okopplad i rastgården) så långt som cirka 30 meter ifrån mig.. Och jag är så stolt!!

Passar också på att berätta, att det där med inkallning går bättre och bättre och skryter lite med att hon kommer till mig trots att det finns andra hundar som man kan leka med.. *smile*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spira-podenco - 19 juli 2017 11:13

Spira är helt återställd sedan smitningsolyckan strax innan midsommar. Rädslan för bilar, när vi är ute och går har börjat avta och jag känner mig lyckligt lottad för att ha en sådan fantastisk hund som Spira är. Det har varit mycket med allt r...

Av spira-podenco - 25 juni 2017 02:25


    Inget speciellt med den egentligen.. mer än att man ser hur pass bra Spira mår, trots allt.. (Filmen är från två dagar efter olyckan.)     ...

Av spira-podenco - 24 juni 2017 01:10


Fredag och midsommarafton.. Två dygn sedan Spira var med om en "hit-and-run" olycka.. och läget är stabilt. Spira kissar och bajsar som hon ska. Äter och dricker, som hon ska och har nu fått kläm på hur hon ska hantera den stora tratten runt hu...

Av spira-podenco - 22 juni 2017 12:36

Igår, i samband med att vi höll på att packa det sista i bilen, inför kommande midsommarfirande på annan ort, lyckades Spira smita osedd ut i parken alldeles intill.. Tio minuter, en kvart efter sambon kommit in från uppfarten, frågade han mig ...

Av spira-podenco - 18 februari 2017 16:09


Jag försäkrar er.. Även om jag inte skriver om Spiras utveckling varje dag, händer det nya saker hela tiden.. Genomgick vår allra första gång tillsammans, på grundkursen i lördags, vilket innebär att vi tränat stenhårt på kontakt hela veckan.. Nå...

Need to Translate?

Besöksstatistik

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sidomenyn uppdaterad

 

 

 

Träning utomhus..

 

 

 

                 

 

 

Tryck på bilden för att, via länk, komma till organisationen som hjälpte min Spira att komma till

mig i Sverige..

 

                 

 

Skriv till oss..?!

0 besvarade frågor

Att sova som en Spira

Arkiv

Tillit och förtroende..

 

 

 

 

Lämna tassavtryck?

Nyfikenhet och lojalitet..

 

 

 

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards